Rencontrer une oeuvre des Beatles en histoire des arts à l'école primaire. Une approche comparatiste en didactique - Université de Bretagne Occidentale
Article Dans Une Revue Éducation & Didactique Année : 2019

Rencontrer une oeuvre des Beatles en histoire des arts à l'école primaire. Une approche comparatiste en didactique

Résumé

The aim of this article is to describe a class situation where the teacher has to teach the history of the arts to nine-year olds. This Year Four class studied a song by the Beatles, A day in the life as well as the cover of the Sgt Pepper’s Lonely Hearts Club Band album. The analysis of these classes is carried out in the framework of the JATD. It tries to understand how this joint action of teacher and pupil creates connections between these artistic works and other works that shed light on them within their historical context. The teaching of the history of the arts involves the interaction of different disciplinary fields. It consists of the study of this subject, which is not common, in order to undertake a comparative approach.
Fichier principal
Vignette du fichier
Cariou_Vendramini_Scherb 2019 préprint.pdf (652.71 Ko) Télécharger le fichier
Origine Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Loading...

Dates et versions

hal-02424574 , version 1 (27-12-2019)

Identifiants

  • HAL Id : hal-02424574 , version 1

Citer

Didier Cariou, Cécile Vendramini, André Scherb. Rencontrer une oeuvre des Beatles en histoire des arts à l'école primaire. Une approche comparatiste en didactique. Éducation & Didactique, 2019, 13 (1), pp.9-42. ⟨hal-02424574⟩
82 Consultations
274 Téléchargements

Partager

More