Pedagogical use of the texts of the Ar Falz competition
L’utilisation pédagogique des textes du concours Ar Falz
Abstract
This article uses an original medium for dialectological study: the essays of Breton-speaking children who do not master the spelling of the Breton language, written between 1952 and 1965 as part of the inter-school competitions organised by the Ar Falz association. After a description of the context in which these texts were produced, a description of their form follows, and finally an analysis of the phonological-graphical tools used by these Breton speakers to transcribe the oral forms of their mother tongue into writing.
Cet article exploite, à des fins d’étude dialectologique, un support original : des rédactions d’enfants bretonnants ne maîtrisant pas l’orthographe de la langue bretonne, réalisées entre 1952 et 1965 dans le cadre des concours interscolaires organisés par l’association Ar Falz. Après une description du contexte de production de ces textes, suit une description de leur forme et enfin une analyse de l’outillage phonologico-graphique dont s’emparent ces bretonnants pour transcrire par écrit les formes orales de leur langue maternelle.
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