L’autonomie des élèves dans l’apprentissage de la physique-chimie selon les enseignants - Université de Bretagne Occidentale Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair Année : 2019

L’autonomie des élèves dans l’apprentissage de la physique-chimie selon les enseignants

Résumé

This paper presents the results of a survey conducted among middle school physics and chemistry teachers about their vision of student autonomy and the means to implement and develop it in class. To this end, we carry out a set of semi-directive interviews in order to analyse the words of the teachers surveyed in the light of the scientific literature on the notion of autonomy by highlighting elements of genericity and specificity of physics and chemistry.

Domaines

Education
Fichier non déposé

Dates et versions

hal-02535355 , version 1 (07-04-2020)

Identifiants

Citer

Antoine Le Bouil, Suzane El Hage, Alain Jameau, Jean-Marie Boilevin. L’autonomie des élèves dans l’apprentissage de la physique-chimie selon les enseignants. Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair, 2019, 6 (1), pp.274-280. ⟨10.26220/une.2988⟩. ⟨hal-02535355⟩
97 Consultations
0 Téléchargements

Altmetric

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More