HAL will be down for maintenance from Friday, June 10 at 4pm through Monday, June 13 at 9am. More information
Skip to Main content Skip to Navigation
Book sections

Introduction. Archéologie d’un puzzle

Jean-Nicolas Renaud 1 Julien Fuchs 2
2 CRBC Brest - Centre de recherche bretonne et celtique
IBSHS - Institut Brestois des Sciences de l'Homme et de la Société, UBO - Université de Brest
Résumé : Ce chapitre introductif du livre « Former les enseignants d’EPS en France au XXe siècle » présente l’ouvrage et sa problématique, propose une analyse historiographique des travaux menés, et dresse les contours du projet de recherche, ses limites et perspectives.
Complete list of metadata

https://hal.univ-brest.fr/hal-02534640
Contributor : Véronique Le Gall Connect in order to contact the contributor
Submitted on : Tuesday, April 7, 2020 - 10:45:39 AM
Last modification on : Friday, March 25, 2022 - 1:48:03 PM

Identifiers

  • HAL Id : hal-02534640, version 1

Citation

Jean-Nicolas Renaud, Julien Fuchs. Introduction. Archéologie d’un puzzle. FUCHS Julien; RENAUD Jean-Nicolas. Former les enseignants d’EPS en France au XXe siècle, Presses Universitaires de Rennes, pp.15-32, 2020. ⟨hal-02534640⟩

Share

Metrics

Record views

27