index - ESEO-AGE Accéder directement au contenu

Automatique et Génie Electrique

L'équipe AGE prend appui sur le développement des énergies renouvelables (EnR) dans le paysage de la production d'énergie électrique et travaille au pilotage et à l'optimisation des réseaux électriques intelligents.

L'équipe est rattachée à l'IREENA - EA 4642, Institut de recherche en Energie Electrique de Nantes Atlantique.

 

Thématique de recherche :

smart grids; smart power; énergies renouvelables; pilotage et optimisation de l'énergie électrique ; contrôle des systèmes dynamiques

 

Mots clés

Monodromy matrix Conducting materials Gestion de l’énergie Anticontrol of chaos Induction machine Energy management system Battery Inverse problems Autonomous Vehicles LPV /H ∞ Independent chaotic attractors Buck converter Global chassis control Vehicle dynamics Genetic algorithm Energy management strategy Filippov method Heat transfer Super-Twisting Sliding Mode Control Equations Temperature measurement Active Front Steering Global Chassis Control LPV systems Frequency Fuzzy Logic Control Forecasting errors Dc-dc power converters In-wheel motors LPV system Hourly modelling strategy DC-DC power converters Bifurcation H∞ control Fuzzy Logic Global Chassis Control Electromagnetic interference Buck converters Finite element method Circuits Finite element methods Mathematical model Direct Yaw Control Active Suspensions Centered moving average filters Experimental study Acceleration Temperature distribution Active Suspension Control Architectures Dynamics Geometrical shape Hinf Electric vehicle LPV/H ∞ control Field distribution LMI Decentralized control Control system architecture Energy Management Household appliances Independent periodic attractors ADHERENCE PNEU ROUTE Grid connected Anticontrol Switching piecewise-constant controller Magnetic fields Boost converter Chaos Integrated control Automotive systems Coût total du système Insulation Centralised control Composite materials Adaptive filtering Energy Consumption Initial conditions Active Front Steering Chaotic behavior Stators Discrete model Characteristic multiplier Geometry Automotive control Hysteresis current mode control LPV/H∞ Electromagnetic induction Filtres à moyenne glissante Global Chassis Control GCC Inverse problem Centralized Multilayer Control Conductors Fundamental transition matrix Electromagnetic fields DYNAMIQUE Filtering Energy management Electromagnetic compatibility Look-Ahead Distance Hybrid power system

 

 

 

Les dernières publications