Brokering Aboriginal Art : a Critical Perspective on Marketing, Institutions and the State, 2005. ,
s Theorem : Aboriginal Art. It's a White Thing !, 2002. ,
, Icons of the Desert : Early Aboriginal Paintings from Papunya, catalogue d'exposition, 2009.
« Les musées du Pacifique : un autre regard sur le monde, pp.144-147, 2011. ,
« Funding Solutions for Ethical Problems », The Australian, 2006. ,
« Karel Kupka et les maîtres-peintres de la Terre d'Arnhem : la biographie d'une collection d'art aborigène, Gradhiva, n°12, pp.198-217, 2010. ,
, La sfida dell'arte indigena australiana : tradizione, innovazione e contemporaneità, pp.211-216, 2007.
The Art of Politics/The Politics of Art : The Place of Indigenous Contemporary Art, 2006. ,
Rêves en colère : alliances aborigènes dans le Nord-Ouest australien, 2004. ,
En ligne sur : <www, 2004. ,
« Pratiques artistiques et formes de l'engagement politique en milieu urbain, pp.61-87, 2000. ,
Art and Film : the Politics of Representation, G, M. (dir.), Blacklines. Contemporary Critical Writing by Indigenous Australians, pp.89-106, 2003. ,
Création, réception et circulation internationale des arts aborigènes contemporains : ethnographie impliquée et multisituée avec des artistes de la côte est de l'Australie, 2010. ,
, Grand Sud : artistes inuit et aborigènes, Palantines, pp.160-163, 2010.
, Pratiques et protocoles éthiques du marché de l'art aborigène, pp.349-363, 2012.
« Regards d'artistes sur les processus de patrimonialisation et de commercialisation de la culture aborigène, Journal de la société des Océanistes, n°134, pp.85-94, 2012. ,
The Man », transcription de l'émission Message Stick, n ° 30, 2004. ,
« Aboriginal Art », The Australian, 1984. ,
The Art and Craft Centre Story : a Survey of Thirty-Nine Aboriginal Community Art and Craft Centres in Remote Australia, vol.1, 1999. ,
Becoming Art : Exploring Cross-Cultural Categories, 2008. ,
Ancestral Connections : Art and an Aboriginal System of Knowledge, 1991. ,
« La trace chantée dans la peinture kija du Kimberley Oriental, Cahiers de littérature orale (CLO), pp.95-119, 2010. ,
, Minpaku Anthropology Newsletter, vol.25, pp.24-26, 2007.
Report of the Contemporary Visual Arts and Craft Inquiry, Canberra, Commonwealth Dept. Of Communications, Information Technology and the Arts, 2002. ,
Painting Culture : The Making of an Aboriginal High Art, 2002. ,
Pintupi Self : Sentiment, Place and Politics among Western Desert Aborigines, 1991. ,
Australian Indigenous Art Commission. Commande publique d'art aborigène au musée du quai Branly, pp.18-21, 2006. ,
, Jacques Chirac's Museum on the Quai Branly, 2007.
, Aux sources de la peinture aborigène : Australie-Tjukurrtjanu, catalogue d'exposition, 2012.
« When is Aboriginal Aboriginal Too Much (or not enough, Not a Hump but a Historical Speed Bump », Hecate, vol.30, pp.96-99, 2004. ,
, audace, drame et subterfuge des tactiques performatives, pp.38-53, 2007.
« Quiet Waters that Abrade The Bridges : New Forms of Visibility in Fiona Foley's Art, pp.6-13, 2009. ,
En ligne sur : <www.liberation.fr/opinions/rebonds/194359. FR.php>, Libération, 20juil, 2006. ,
Australian Indigenous Art Commission. Commande publique d'art aborigène au musée du quai Branly, 2006. ,