A. and J. , Brokering Aboriginal Art : a Critical Perspective on Marketing, Institutions and the State, 2005.

B. and R. Bell, s Theorem : Aboriginal Art. It's a White Thing !, 2002.

B. and R. , Icons of the Desert : Early Aboriginal Paintings from Papunya, catalogue d'exposition, 2009.

B. and P. , « Les musées du Pacifique : un autre regard sur le monde, pp.144-147, 2011.

C. and M. , « Funding Solutions for Ethical Problems », The Australian, 2006.

D. and J. , « Karel Kupka et les maîtres-peintres de la Terre d'Arnhem : la biographie d'une collection d'art aborigène, Gradhiva, n°12, pp.198-217, 2010.

F. , F. Silenzio-;-t, F. Et-d-b, and F. , La sfida dell'arte indigena australiana : tradizione, innovazione e contemporaneità, pp.211-216, 2007.

F. and F. , The Art of Politics/The Politics of Art : The Place of Indigenous Contemporary Art, 2006.

G. and B. , Rêves en colère : alliances aborigènes dans le Nord-Ouest australien, 2004.

G. , N. «-a-profile-of-artist, and R. Bell, En ligne sur : <www, 2004.

K. , S. , and C. , « Pratiques artistiques et formes de l'engagement politique en milieu urbain, pp.61-87, 2000.

L. and M. , Art and Film : the Politics of Representation, G, M. (dir.), Blacklines. Contemporary Critical Writing by Indigenous Australians, pp.89-106, 2003.

L. and G. , Création, réception et circulation internationale des arts aborigènes contemporains : ethnographie impliquée et multisituée avec des artistes de la côte est de l'Australie, 2010.

L. , G. Des-;-l-r, G. , and G. Nord, Grand Sud : artistes inuit et aborigènes, Palantines, pp.160-163, 2010.

L. and G. , Pratiques et protocoles éthiques du marché de l'art aborigène, pp.349-363, 2012.

L. and G. , « Regards d'artistes sur les processus de patrimonialisation et de commercialisation de la culture aborigène, Journal de la société des Océanistes, n°134, pp.85-94, 2012.

M. , R. , and R. Bell, The Man », transcription de l'émission Message Stick, n ° 30, 2004.

M. and J. , « Aboriginal Art », The Australian, 1984.

M. , F. Et, W. , and F. , The Art and Craft Centre Story : a Survey of Thirty-Nine Aboriginal Community Art and Craft Centres in Remote Australia, vol.1, 1999.

M. and H. , Becoming Art : Exploring Cross-Cultural Categories, 2008.

M. and H. , Ancestral Connections : Art and an Aboriginal System of Knowledge, 1991.

M. and A. , « La trace chantée dans la peinture kija du Kimberley Oriental, Cahiers de littérature orale (CLO), pp.95-119, 2010.

M. and D. , Minpaku Anthropology Newsletter, vol.25, pp.24-26, 2007.

M. and R. , Report of the Contemporary Visual Arts and Craft Inquiry, Canberra, Commonwealth Dept. Of Communications, Information Technology and the Arts, 2002.

M. and F. R. , Painting Culture : The Making of an Aboriginal High Art, 2002.

M. , F. R. , and P. Country, Pintupi Self : Sentiment, Place and Politics among Western Desert Aborigines, 1991.

P. , H. Et, C. , B. «-un-cadeau-au-monde-entier, ». et al., Australian Indigenous Art Commission. Commande publique d'art aborigène au musée du quai Branly, pp.18-21, 2006.

P. , S. , and P. Primitive, Jacques Chirac's Museum on the Quai Branly, 2007.

R. , J. Et, B. , and P. , Aux sources de la peinture aborigène : Australie-Tjukurrtjanu, catalogue d'exposition, 2012.

T. and F. , « When is Aboriginal Aboriginal Too Much (or not enough, Not a Hump but a Historical Speed Bump », Hecate, vol.30, pp.96-99, 2004.

T. , F. De-la-rencontre-;-l-r, G. Et, S. , and L. , audace, drame et subterfuge des tactiques performatives, pp.38-53, 2007.

T. , F. ;. , F. , and F. Foley, « Quiet Waters that Abrade The Bridges : New Forms of Visibility in Fiona Foley's Art, pp.6-13, 2009.

T. and A. Quai-branly, En ligne sur : <www.liberation.fr/opinions/rebonds/194359. FR.php>, Libération, 20juil, 2006.

T. and E. , Australian Indigenous Art Commission. Commande publique d'art aborigène au musée du quai Branly, 2006.