The Novel Now: Contemporary British Fiction, 2007. ,
Unclaimed Experience: Trauma, Narrative, and History, 1996. ,
The Accidental Woman, 1987. ,
What a Carve up!, 1994. ,
The House of Sleep, 1997. ,
The Rotters' Club, 2001. ,
The Closed Circle, 2004. ,
The Rain Before it Falls, 2007. ,
Ce que nous voyons, ce qui nous regarde, Paris, Minuit, 1992. didi-huBermAn Georges, L'Homme qui marchait dans la couleur fArndAle Nigel, « The Children who Survive Plane Crashes », The Telegraph, 5 juillet, URL, vol.5743227, 2001. ,
David Lodge-Le Choix de l'éloquence, 2001. ,
Modernity and Self-Identity-Self and Society in the Late Modern Age The Instance of Trauma, Trauma within the Limits of Literature Ortwin de GrAef et Vivian liskA, pp.3-257, 1991. ,
Acte de lecture-Théorie de l'effet esthétique, trad. par Évelyne sznyCer, 1976. ,
levinAs Emmanuel, Totalité et infini : Essai sur l'extériorité The Trauma Question, La Réalité et son ombre Les Imprévus de l'histoire llewelyn John, « L'Intentionnalité inverse La Part de l'oeil, « Art et phénoménologie, pp.107-127, 1948. ,
rothBerG Michael, Traumatic Realism: The Demands of Holocaust Representation , Minneapolis et Londres Littérature, arts et culture : L'art de l'intime, Raison Publique The Autograph Man, servoise Sylvie, « Introduction », in Sylvie servoise smith Zadie smith Zadie, On Beauty yeBrA José M., « A Terrible Beauty: Ethics, Aesthetics and the Trauma of Gayness in Alan Hollinghurst's The Line of Beauty Susana oneGA et Jean-Michel GAnteAu (dir.), Ethics and Trauma in Contemporary British Fiction, pp.267-275, 1948. ,
The Instance of Trauma Traumatic Realism: The Demands of Holocaust Representation, Trauma within the Limits of Literature, pp.257-274, 2000. ,
Unclaimed Experience-Trauma, Narrative, and History, 1996. ,
The Trauma Question, p.79, 2008. ,
Aesthetics and the Trauma of Gayness in Alan Hollinghurst's The Line of Beauty Ethics and Trauma in Contemporary British Fiction, Ethics, p.185, 2011. ,
Children who Survive Plane Crashes », The Telegraph, 5 juillet URL: [http://www.telegraph.co.ukThe-children-who-survive-plane-crashes, 2009. ,
The Novel Now-Contemporary British Fiction, pp.43-44, 2007. ,
The Closed Circle, p.98, 2004. ,
David Lodge-Le Choix de l'éloquence, p.54, 2001. ,
The House of Sleep, 1997. ,
The Terrible Privacy of Maxwell Sim, p.155, 2010. ,
Ce que nous voyons, ce qui nous regarde, 0195. ,
Homme qui marchait dans la couleur, p.20, 2001. ,
The Rotters' Club, Londres, Penguin, p.222, 2001. ,
The Rain Before it Falls, 2007. ,
The Closed Circle, op. cit, pp.253-254 ,
Modernity and Self-Identity-Self and Society in the Late Modern Age, pp.52-53, 1991. ,
What a Carve up!, Londres, Penguin, p.63, 1994. ,
The Accidental Woman, p.67, 1987. ,
The Rain Before it Falls, op. cit, p.246 ,
The Terrible Privacy of Maxwell Sim, op. cit, p.40 ,
The Closed Circle, op. cit, p.228 ,
The Rain Before it Falls, op. cit, p.164 ,
The Rotters' Club, op. cit, p.27 ,
The House of Sleep, op. cit ,
The Rotters' Club, op. cit, pp.27-28 ,
The Closed Circle, op. cit ,
The Autograph Man, p.38, 2002. ,
Malaise dans l'esthétique, p.58, 2004. ,
Malaise dans l'esthétique, op. cit, p.60 ,
Littérature, arts et culture : l'art de l'intime, p.270, 2011. ,
Chair des mots : Politiques de l'écriture, 1998. ,
Essai sur l'extériorité, 1971. ,
The Closed Circle, op. cit, p.375 ,
The Terrible Privacy of Maxwell Sim, op. cit, pp.326-327 ,
Intentionnalité inverse », in La Part de l'oeil, n°7, « Art et phénoménologie, pp.93-94, 1991. ,