C. Argyris and D. Schön, Theory in practice: Increasing professional effectiveness, 1974.

C. Argyris and D. Schön, Organizational Learning: A Theory of Action Perspective, Reis, issue.77/78, 1978.
DOI : 10.2307/40183951

J. Dewey, Experience and Education, The Educational Forum, vol.50, issue.3, 1938.
DOI : 10.1080/00131728609335764

URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00692056

P. Dessus, La planification des séquences d'apprentissage, objet de description ou prescription ? Revue Française de Pédagogie, pp.101-116, 2000.
DOI : 10.3406/rfp.2000.1024

URL : http://hal.univ-grenoble-alpes.fr/hal-01233418/document

L. Boterf and G. , Ingénierie et évaluation des compétences, 2004.

B. Meyer, Software engineering in the academy, Computer, vol.34, issue.5, pp.28-35, 2001.
DOI : 10.1109/2.920608

H. Mitonneau, ISO 9000 Version, 2000.

P. Saliou and V. Ribaud, Ingénierie du logiciel par immersion, Revue Génie Logiciel, vol.74, pp.28-36, 2005.

P. Saliou and V. Ribaud, Continuous tailoring activities in software engineering, European Software Process Improvement Conference, 2004.
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01448763

E. Schein, Professional Education: Some New Directions, 1972.

D. Schön, Educating the Reflective Practioner: Toward a New Design for Teaching and Learning In the Professions, 1987.

D. Schön, Educating the Reflective Practioner, 1987.

D. Schön, The reflective practioner, 1983.

J. Tardif, Intégrer les nouvelles technologies de l'information ? Quel cadre pédagogique ?, 1998.

J. Tardif, Le transfert des apprentissages, 1999.