B. Richard, The Novel Now: Contemporary British Fiction, 2007.

C. Cathy, Unclaimed Experience: Trauma, Narrative, and History, 1996.

C. Jonathan, The Accidental Woman, 1987.

C. Jonathan, What a Carve up!, 1994.

C. Jonathan, The House of Sleep, 1997.

C. Jonathan, The Rotters' Club, 2001.

C. Jonathan, The Closed Circle, 2004.

C. Jonathan, The Rain Before it Falls, 2007.

C. Jonathan, T. T. Privacy, and M. Sim, Ce que nous voyons, ce qui nous regarde, Paris, Minuit, 1992. didi-huBermAn Georges, L'Homme qui marchait dans la couleur fArndAle Nigel, « The Children who Survive Plane Crashes », The Telegraph, 5 juillet, URL, vol.5743227, 2001.

G. Jean-michel, David Lodge-Le Choix de l'éloquence, 2001.

G. Anthony, Modernity and Self-Identity-Self and Society in the Late Modern Age The Instance of Trauma, Trauma within the Limits of Literature Ortwin de GrAef et Vivian liskA, pp.3-257, 1991.

L. Iser-wolfgang, Acte de lecture-Théorie de l'effet esthétique, trad. par Évelyne sznyCer, 1976.

J. Pierre, C. 'est-la-culture-qu-'on-assassine, and B. Paris, levinAs Emmanuel, Totalité et infini : Essai sur l'extériorité The Trauma Question, La Réalité et son ombre Les Imprévus de l'histoire llewelyn John, « L'Intentionnalité inverse La Part de l'oeil, « Art et phénoménologie, pp.107-127, 1948.

L. Jacques, L. Chair-des-mots-jacques, . Spectateur-Émancipé, L. Paris, and . Fabrique, rothBerG Michael, Traumatic Realism: The Demands of Holocaust Representation , Minneapolis et Londres Littérature, arts et culture : L'art de l'intime, Raison Publique The Autograph Man, servoise Sylvie, « Introduction », in Sylvie servoise smith Zadie smith Zadie, On Beauty yeBrA José M., « A Terrible Beauty: Ethics, Aesthetics and the Trauma of Gayness in Alan Hollinghurst's The Line of Beauty Susana oneGA et Jean-Michel GAnteAu (dir.), Ethics and Trauma in Contemporary British Fiction, pp.267-275, 1948.

G. Voir and . Hartman, The Instance of Trauma Traumatic Realism: The Demands of Holocaust Representation, Trauma within the Limits of Literature, pp.257-274, 2000.

C. Caruth, Unclaimed Experience-Trauma, Narrative, and History, 1996.

R. Luckhurst, The Trauma Question, p.79, 2008.

M. José, «. Yebra, and . Beauty, Aesthetics and the Trauma of Gayness in Alan Hollinghurst's The Line of Beauty Ethics and Trauma in Contemporary British Fiction, Ethics, p.185, 2011.

N. Farndale and «. The, Children who Survive Plane Crashes », The Telegraph, 5 juillet URL: [http://www.telegraph.co.ukThe-children-who-survive-plane-crashes, 2009.

R. Bradford, The Novel Now-Contemporary British Fiction, pp.43-44, 2007.

J. Coe, The Closed Circle, p.98, 2004.

J. Ganteau, David Lodge-Le Choix de l'éloquence, p.54, 2001.

J. Coe, The House of Sleep, 1997.

J. Coe, The Terrible Privacy of Maxwell Sim, p.155, 2010.

G. Didi-huberman, Ce que nous voyons, ce qui nous regarde, 0195.

G. Didi-huberman and L. , Homme qui marchait dans la couleur, p.20, 2001.

J. Coe, The Rotters' Club, Londres, Penguin, p.222, 2001.

J. Coe, The Rain Before it Falls, 2007.

J. Coe, The Closed Circle, op. cit, pp.253-254

A. Giddens, Modernity and Self-Identity-Self and Society in the Late Modern Age, pp.52-53, 1991.

J. Coe, What a Carve up!, Londres, Penguin, p.63, 1994.

J. Coe, The Accidental Woman, p.67, 1987.

J. Coe, The Rain Before it Falls, op. cit, p.246

J. Coe, The Terrible Privacy of Maxwell Sim, op. cit, p.40

J. Coe, The Closed Circle, op. cit, p.228

J. Coe, The Rain Before it Falls, op. cit, p.164

J. Coe, The Rotters' Club, op. cit, p.27

J. Coe, The House of Sleep, op. cit

J. Coe, The Rotters' Club, op. cit, pp.27-28

J. Coe, The Closed Circle, op. cit

Z. Smith, The Autograph Man, p.38, 2002.

J. Rancière, Malaise dans l'esthétique, p.58, 2004.

J. Rancière, Malaise dans l'esthétique, op. cit, p.60

S. Servoise and «. Introduction, Littérature, arts et culture : l'art de l'intime, p.270, 2011.

J. Rancière and L. , Chair des mots : Politiques de l'écriture, 1998.

E. Levinas, . Totalité, and . Infini, Essai sur l'extériorité, 1971.

J. Coe, The Closed Circle, op. cit, p.375

J. Coe, The Terrible Privacy of Maxwell Sim, op. cit, pp.326-327

J. Llewelyn and «. L. , Intentionnalité inverse », in La Part de l'oeil, n°7, « Art et phénoménologie, pp.93-94, 1991.