J. M. Ketele and X. Roegiers, Méthodologie du recueil d'informations, 1993.

P. Meirieu, Si la compétence n'existait pas, il faudrait l'inventer In IUFM de Paris Collège des CPE, 2005.

F. Morandi, Pratiques et logiques en pédagogie, 2002.

P. Pastré, Introduction In Recherche en didactique professionnelle, 2004.

V. Ribaud and P. Saliou, Towards an Ability Model for Software Engineering Apprenticeship, Innovation in Teaching and Learning in Information and Computer Sciences, vol.6, issue.3, 2007.
DOI : 10.11120/ital.2007.06030097

R. Samurçay and P. Rabardel, Work competencies: some reflections for a constructivist theoretical framework, Proceedings 2nd Work Process Knowledge Meeting: Theoretical approaches of competences at work, Courcelle sur Yvette (France), 1995.

D. Schön, The reflective practitioner, 1983.

J. L. Tardif, évaluation dans le paradigme constructiviste In L'évaluation des apprentissages. Réflexions, nouvelles tendances et formation, 1993.