Recherche - Héritage et Création dans le Texte et l'Image Accéder directement au contenu

Filtrer vos résultats

29 résultats

Etudier l’adaptation filmique : cinéma anglais – cinéma américain

Laurent Mellet , Shannon Wells-Lassagne
Presses Universitaires de Rennes, 2010, 978-2-7535-1152-1
Ouvrages hal-01170105v1

High Fidelity : Adapting Fantasy Novels to the Small Screen

Shannon Wells-Lassagne
TV/Series, 2014, 6, pp.109-122
Article dans une revue hal-01170085v1

De la page blanche aux salles obscures: adaptation et réadaptation dans le monde anglophone

Ariane Hudelet , Shannon Wells-Lassagne
Presses Universitaires de Rennes, 2011, 978-2-7535-1365-5
Ouvrages hal-01170099v1

Screening Texts

Ariane Hudelet , Wells-Lassagne Shannon
McFarland, 2013, 978-0786472307
Ouvrages hal-01497426v1

Crossing the Pond : Adapting The Office to an American Audience

Shannon Wells-Lassagne
TV/Series, 2012, 2, pp.171-187
Article dans une revue hal-01170089v1

Television and Narratology : New Avenues in Storytelling

Georges-Claude Guilbert , Shannon Wells-Lassagne
France. GRAAT On-Line, 15, 2014, GRAAT Online
N°spécial de revue/special issue hal-01170100v1

L’adaptation cinématographique: Premières pages, premiers plans

Shannon Wells-Lassagne , Delphine Letort
Mare et Martin, 2014, 978-2-84934-154-4
Ouvrages hal-01170093v1

Prurient pleasures : Adapting fantasy to HBO

Shannon Wells-Lassagne
Journal of Adaptation in Film and Performance, 2013, 6 (3), pp.415-426
Article dans une revue hal-01170082v1

Screening Text: Critical Perspectives on Film Adaptation

Shannon Wells-Lassagne , Ariane Hudelet
McFarland, 2013, 978-0-7864-7230-7
Ouvrages hal-01170097v1

Expanding Adaptations

Shannon Wells-Lassagne , Ariane Hudelet
34, 2013, Interfaces
Ouvrages hal-01170102v1

De la Page blanche aux salles obscures. Adaptation et réadaptation dans le monde anglophone

Ariane Hudelet , Wells-Lassagne Shannon
Presses Universitaires de Rennes, 2011
Ouvrages hal-02925452v1

Interfaces

Ariane Hudelet , Wells-Lassagne Shannon
34, 2013, Expanding Adaptations
Ouvrages hal-01497538v1

Le film noir autoréférentiel : Dark City d’Alex Proyas

Shannon Wells-Lassagne
CinémAction, 2014, pp.56-63
Article dans une revue hal-01170088v1

De l’écran à la page: Castle and Richard Castle’s Deadly Storm

Shannon Wells-Lassagne
Benoît Mitaine, David Roche, Isabelle Schmitt-Pitiot. Bande dessinée et adaptation (littérature, cinéma, tv), Presses Universitaires Blaise Pascal, pp.299-308, 2015, 978-2-84516-682-0
Chapitre d'ouvrage hal-01170108v1

Écrire l'art/Writing Art : Formes et enjeux du discours sur les arts visuels en Grande-Bretagne et aux États-Unis

Anne-Pascale Bruneau-Rumsey , Anne-Florence Gillard-Estrada , Wells-Lassagne Shannon
Anne-Pascale Bruneau-Rumsey, Anne-Florence Gillard-Estrada, Shannon Wells-Lassagne. Mare et Martin, 2015, Res Anglophonia, Renée Dickason, 978-2849341957
Ouvrages hal-01738574v1

Screenwriting, Adaptation, and the Screen Idea

Wells-Lassagne Shannon , Isabelle Roblin , Ian Macdonald
7 (2), 2016, Journal of Screenwriting
Ouvrages halshs-01407453v1

C’est la vie : Translating The Office for French Screens

Shannon Wells-Lassagne
Critical Studies in Television, 2012, 7 (2), pp.92-100
Article dans une revue hal-01170084v1

« Picturing Dorian Gray: Portrait of an Adaptation »

Wells-Lassagne Shannon
Etudes Anglaises, 2016, 69 (1), pp.76-87
Article dans une revue halshs-01407448v1

« Adapting desire : Wives, prostitutes, and smallfolk »

Wells-Lassagne Shannon
Anne Gjelsvik; Rikke Schubart. The Women of Ice and Fire, Bloomsbury pp.39-56, 2016
Chapitre d'ouvrage halshs-01407455v1

‘This is not a very promising beginning’: Opening credits in Mansfield Park (Rozema 1999) and Vanity Fair (Nair 2004)

Shannon Wells-Lassagne
Shannon Wells-Lassagne, Delphine Letort. L’adaptation cinématographique : Premières pages, premiers plans, Mare et Martin, 2014, 978-2-84934-154-4
Chapitre d'ouvrage hal-01170110v1

Adaptation, or Falsifying Memory

Shannon Wells-Lassagne
Melvyn Stokes, Zeenat Saleh. Memory in/of English-speaking Cinema / Le cinéma comme vecteur de la mémoire dans le cinéma anglophone, Michel Houdiard, pp.501-515, 2014, 978-2-35692-108-6
Chapitre d'ouvrage hal-01170114v1

Divided loyalties: Opening sequences in small-screen fantasy adaptations

Shannon Wells-Lassagne
Screen, 2015, 26 (2), pp.269-275
Article dans une revue hal-01170081v1

Sexual Politics: The Last September, Novel and Film

Shannon Wells-Lassagne
Ariane Hudelet, Shannon Wells-Lassagne. Screening Text: Critical Perspectives on Film Adaptation, McFarland, pp.129-139, 2013, 978-0-7864-7230-7
Chapitre d'ouvrage hal-01170118v1

Elizabeth Bowen : Writing in and from the Margins

Shannon Wells-Lassagne
Sophie Aymes-Stokes, Laurent Mellet. In and Out: Eccentricity in Britain, Cambridge Scholars Press, pp.181-191, 2012, 978-1-4438-3907-5
Chapitre d'ouvrage hal-01170120v1

Heritage and Happy Endings: Adapting to Audience Expectations

Shannon Wells-Lassagne
Armelle Parey, Dominique Sipière, Isabelle Roblin. Happy Endings and Films, Michel Houdiard, pp.89-102, 2010, 235692034X
Chapitre d'ouvrage hal-01170123v1

Religious aesthetics in Game of Thrones

Shannon Wells-Lassagne
TV/Series, 2014, 5, pp.4-18
Article dans une revue hal-01170087v1

Transforming the traditional sitcom: Abed in Community

Shannon Wells-Lassagne
TV/Series, 2012, 1, pp.455-466
Article dans une revue hal-01170090v1

‘Disjected Snapshots: Photographic Composition in the Short Stories of Elizabeth Bowen

Shannon Wells-Lassagne
Journal of The Short Story in English / Les Cahiers de la nouvelle, 2011, 56, pp.39-48
Article dans une revue hal-01170091v1

Filming Theory: Patricia Rozema’s Mansfield Park

Shannon Wells-Lassagne
David Roche, Christophe Gelly. Approaches to Film and Reception Theories/Cinéma et théories de la réception, Presses Universitaires Blaise Pascal, 2012, 978-2-84516-523-6
Chapitre d'ouvrage hal-01170116v1